30 Ocak 2013 Çarşamba

PHP ile üyelik sistemi yapımı - 1

Leave a Comment
PHP'ye yeni başlayan herkes üyelik sistemi nasıl yapılır merak eder. Ben de bu yazımda üyelik sisteminin bütün aşamalarını anlatmaya çalışacağım. Üyelik sistemini yazabilmek için SESSION kavramına hakim olmak gerekiyor. Session (Oturum) ve Cookie (Çerez) Kavramları konusunda session kavramı hakkında genel bilgiler vermiştim ancak herhangi bir programlama dilinde nasıl kullanıldığını göstermemiştim. Üyelik sisteminde nasıl kullanıldığını da anlatmaya çalışacağım.

İlk olarak veritabanımızı oluşturalım. uyelik adında bir veritabanı oluşturdum ve içerisine id, ad, sifre alanlarını ekledim.

id alanının auto_increment değerini açtım ve INDEX özelliğini PRIMARY olarak seçtim.

ad ve sifre alanlarını VARCHAR tipinde oluşturdum ve uzunluğunu 40 yaptım.

Tablomuzu oluşturduk. fonksiyonlar.php adında bir dosya oluşturuyorum. Gerekli bütün fonksiyonları bu dosyanın içerisine yazacağım. İlk olarak veritabanı bağlantısı yapan veritabani adlı fonksiyonu oluşturuyorum.



index.php adında bir dosya oluşturuyorum. Eğer kullanıcı giriş yapmışsa Hoşgeldiniz mesajı yayınlayacağım. Kullanıcı giriş yapmadıysa giriş yapın ya da üye olun yazdıracağım.


uyeol.php sayfasında kullanıcı giriş yapmışsa index.php'ye yönlendiriyorum. Yapmamışsa üyelik formunu getiriyorum.


uyeol2.php adında bir dosya oluşturuyorum ve içerisine aşağıdaki kodları yazıyorum.


Üyelik kısmını hallettik. Kullanıcı girişi kısmını  2.kısımda anlatacağım ve dosyaları paylaşacağım..


If You Enjoyed This, Take 5 Seconds To Share It

0 yorum: