19 Ocak 2013 Cumartesi

PHP'de Get ve Post Metotlarıyla Formdan Veri Alma

8 comments


PHP'de formdan veri almak için kullanılan iki yöntem vardır. GET ve POST. Öncelikle bu metotlarla ilgili biraz bilgi vereyim.

POST metodunda gönderilen bilgi bir daha kullanıcı tarafından görülemez. Ancak GET metodunda bilgi adres çubuğunda görülür ve müdahale edilebilir. Bu da güvenlik açıklarına sebep olabilir.

POST Metodu Örnek :

Formumuzu oluşturalım. Formumuzun method özelliğini post, action özelliğini post.php olarak ayarlıyorum.

<form method="post" action="post.php">
    <table>
        <tr>
            <td>Ad</td>
            <td><input type="text" name="ad" /></td>
        </tr>
        <tr>
            <td>Şifre</td>
            <td><input type="password" name="sifre" /></td>
        </tr>
        <tr>
            <td colspan="2"><input type="submit" value="Gönder" /></td>
        </tr>
    </table>
</form>


post.php içerigi

input name özelliğini $_POST["input name"] şeklinde yazarak veriye ulaşıyorum.

<?php
echo "Kullanıcı Adı : " . $_POST["ad"];
echo "<br />Şifre : " . $_POST["sifre"];
?>


GET Metodu Örnek :

Formu aynı şekilde oluşturuyorum yalnızca method özelliğini get yapıyorum. Action özelliğini get.php yapıyorum.

<form method="get" action="get.php">
    <table>
        <tr>
            <td>Ad</td>
            <td><input type="text" name="ad" /></td>
        </tr>
        <tr>
            <td>Şifre</td>
            <td><input type="password" name="sifre" /></td>
        </tr>
        <tr>
            <td colspan="2"><input type="submit" value="Gönder" /></td>
        </tr>
    </table>
</form>



get.php içerigi 

 

Verilere ulaşırken $_POST yerine $_GET ifadesini kullanıyorum.

<?php
echo "Kullanıcı Adı : " . $_GET["ad"];
echo "<br />Şifre : " . $_GET["sifre"];
?>



Dikkat ettiyseniz get metodunda Gönder butonuna bastıktan sonra adres çubuğunda get.php?ad=ABC&sifre=123 gibi bir ifade çıktı. Yukarıda bahsetiğim parametre değiştirme olayı tam olarak bu oluyor :)
If You Enjoyed This, Take 5 Seconds To Share It

8 yorum:

Harun dedi ki...

Oncelikle guzel bir sayfa ve faydali bilgiler var. Benim bir sorum var , ben php ogrenmeye yeni basladim ve form olaylarini biliyoeum fakat ogrenmek istedigim sey mysql veritabanina baglanmadan bilgi almak mumkun mu ? Yani bu ornekte oldugu gibi formdan bilgi alabilirmiyim ?

havasokulu dedi ki...

www.havasokulu.com

korozyon koruma dedi ki...

Teşekkürler

Xell Sonic dedi ki...

ambalaj tutkalları

tanıtım filmi dedi ki...

Bİlgi için teşekkürler. yararlı bir sayfa olmuş

gloire dedi ki...

Çok güzel olmuş.

organizasyon firması dedi ki...

teşekkür ederim.

web-tasarim dedi ki...

bilgi için teşekkürler web tasarım