Site içi arama

C# ile MySQL bağlantısı kurma

11 Temmuz 2013 Perşembe18yorum



Daha önce C# ile MS Access veritabanına bağlanmayı anlatmıştım. Şimdi de MySQL veritabanına nasıl bağlanılacağını anlatacağım.
İlk olarak http://dev.mysql.com/downloads/connector/net/ adresinden .NET bağlayıcısını indiriyoruz. İndirme işlemi bittikten sonra kurulumu yapıyoruz ve projemize geçiyoruz.

Resimde görüldüğü gibi sağ tık yaparak Add Refererence... diyoruz.



Açılan pencerede .NET sekmesine giriyoruz ve MySql.Data'yı bulup seçiyoruz ve OK butonuna tıklıyoruz.



Projemde yeni bir sınıf oluşturuyorum. Ben DB.cs adında bir sınıf oluşturdum. Sınıfımın kodlarına giriyorum ve aşağıdaki satırları ekliyorum.

using MySql.Data;
using MySql.Data.MySqlClient;



Artık kodlarımı yazmaya başlayabilirim.

DB.cs dosyamın içeriği

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
using MySql.Data;
using MySql.Data.MySqlClient;

namespace WindowsFormsApplication1
{
    class DB
    {
        MySqlConnection baglanti;
        //Baglanti adında bir bağlantı oluşturdum

        public bool baglanti_kontrol()
        {
            try
            {
                baglanti = new MySqlConnection("Server=localhost;Database=blog;Uid=root;Pwd='';");
                baglanti.Open();
                return true;
                //Veritabanına bağlanırsa baglanti_kontrol fonksiyonu "true" değeri gönderecek
            }

            catch (Exception)
            {
                return false;
                //Veritabanına bağlanamazsa "false" değeri dönecek
            }
        }
    }
}


Form1.cs dosyamın Form1_Load olayına aşağıdaki kodları ekliyorum ve çalıştırıyorum.

DB _vt = new DB();

            if (_vt.baglanti_kontrol() == true)
            {
                label1.Text = "Bağlantı kuruldu.";
            }

            else
            {
                label1.Text = "Hata !!!";
            }

Çalıştırdığımda görüldüğü gibi bağlantımın kurulduğu anlaşılıyor.





+ yorum + 18 yorum

murat yilmaz
19 Aralık 2013 14:36

veri ekleme , silme , güncelleme, listeleme gibi fonksiyonlarla ilgili paylaşımlarda bulunabilirmisiniz.

19 Aralık 2013 14:52

En kısa zamanda o konularda da yazı yazacağım.

Adsız
26 Şubat 2014 19:51

video paylaşımında da bulunabilir misiniz hocam bi de ben tam olarak bunu uygulayamadım :(

26 Şubat 2014 22:14

Birkaç gün içinde video çekip konuya eklemeye çalışırım.

Tam olarak nerede sorun yaşadığınızı belirtirseniz yardımcı olabilirim.

12 Mart 2014 01:06

Bunu Visual studio Wpf application ile yapa bilirmiyim? Baglana bilirmiyim?

12 Mart 2014 08:40

Evet aynı şekilde bağlanılabilir.

1 Temmuz 2014 01:17

Hocam ben programı indirip kuruyorum ama "Add References"a tıkladığımda bir türlü MySql.Data gelmiyor. Typical, Custom ve Complete seçenekleri arasından Complete' i seçiyorum ve kısa bir süre de kuruluyor. Acaba kurulum kısmında mı bir hata yapıyorum? Visual Studio 2012 kullanıyorum.

1 Temmuz 2014 20:14

Kurulum oldukça kısa zaten. Kurulum bittikten sonra projeye sağ tıklayıp Add Reference dedikten sonra açılan ekranda Assemblies -> Extensions altında gözükmesi gerekiyor.

5 Ağustos 2014 13:42

REferences te gözükmüyorsa C:/ProgramFİles/MySQL klasörüne git browse yaparak

Ben şu server den sonraki kısma ne yazacağım onu anlamadım mysql bağlantı adresiin yazıyorum olmadı

20 Eylül 2014 16:16

teşekkürler

23 Eylül 2014 02:30

Ben yerel ağda değil de web siteme bağlanmaya çalışıyorum. Bağlanmıyor!
Server adı olarak localhost kullanıyorum normal veritabanı bağlantısında burada da localhost yazıyorum falan bağlanmıyor! Sorun neden kaynaklanıyor olabilir?

24 Eylül 2014 21:16

Uzak veritabanına bağlanmak için localhost yerine sunucu adresini yazmak gerekiyor.

9 Ekim 2014 15:08

Çok sağol

29 Ocak 2015 01:51

Ücretsiz host üzerinden deniyorum fakat hata diyor bedii97@gmail.com yardımcı olabilir misiniz acaba ?

24 Mayıs 2015 17:31

Teşekkürler

Adsız
8 Temmuz 2015 13:37

Kodlar doğru çalışıyor ama Label da sürekli Hata!!! yazısı veriyor yardımcı olur musunuz ?

6 Ağustos 2015 13:38

DB _vt = new DB();
bu kısımda ben de altıçizili çıkıyor hata alıyorum..DB_vt kısmı burda db classını form1 içerisinde tanıtmaya mı çalıştınız?

Zehra
22 Kasım 2016 09:16

Teeşekkürler elinize sağlık

Yorum Gönder
 
Copyright © 2014. Bilgisayar Mühendisliği Öğrenci Blogu - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger