11 Temmuz 2013 Perşembe

C# ile MySQL bağlantısı kurma

22 comments


Daha önce C# ile MS Access veritabanına bağlanmayı anlatmıştım. Şimdi de MySQL veritabanına nasıl bağlanılacağını anlatacağım.
İlk olarak http://dev.mysql.com/downloads/connector/net/ adresinden .NET bağlayıcısını indiriyoruz. İndirme işlemi bittikten sonra kurulumu yapıyoruz ve projemize geçiyoruz.

Resimde görüldüğü gibi sağ tık yaparak Add Refererence... diyoruz.



Açılan pencerede .NET sekmesine giriyoruz ve MySql.Data'yı bulup seçiyoruz ve OK butonuna tıklıyoruz.



Projemde yeni bir sınıf oluşturuyorum. Ben DB.cs adında bir sınıf oluşturdum. Sınıfımın kodlarına giriyorum ve aşağıdaki satırları ekliyorum.

using MySql.Data;
using MySql.Data.MySqlClient;



Artık kodlarımı yazmaya başlayabilirim.

DB.cs dosyamın içeriği

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
using MySql.Data;
using MySql.Data.MySqlClient;

namespace WindowsFormsApplication1
{
    class DB
    {
        MySqlConnection baglanti;
        //Baglanti adında bir bağlantı oluşturdum

        public bool baglanti_kontrol()
        {
            try
            {
                baglanti = new MySqlConnection("Server=localhost;Database=blog;Uid=root;Pwd='';");
                baglanti.Open();
                return true;
                //Veritabanına bağlanırsa baglanti_kontrol fonksiyonu "true" değeri gönderecek
            }

            catch (Exception)
            {
                return false;
                //Veritabanına bağlanamazsa "false" değeri dönecek
            }
        }
    }
}


Form1.cs dosyamın Form1_Load olayına aşağıdaki kodları ekliyorum ve çalıştırıyorum.

DB _vt = new DB();

            if (_vt.baglanti_kontrol() == true)
            {
                label1.Text = "Bağlantı kuruldu.";
            }

            else
            {
                label1.Text = "Hata !!!";
            }

Çalıştırdığımda görüldüğü gibi bağlantımın kurulduğu anlaşılıyor.





If You Enjoyed This, Take 5 Seconds To Share It

22 yorum:

murat yilmaz dedi ki...

veri ekleme , silme , güncelleme, listeleme gibi fonksiyonlarla ilgili paylaşımlarda bulunabilirmisiniz.

Berkay dedi ki...

En kısa zamanda o konularda da yazı yazacağım.

Adsız dedi ki...

video paylaşımında da bulunabilir misiniz hocam bi de ben tam olarak bunu uygulayamadım :(

Berkay dedi ki...

Birkaç gün içinde video çekip konuya eklemeye çalışırım.

Tam olarak nerede sorun yaşadığınızı belirtirseniz yardımcı olabilirim.

Unknown dedi ki...

Bunu Visual studio Wpf application ile yapa bilirmiyim? Baglana bilirmiyim?

Berkay dedi ki...

Evet aynı şekilde bağlanılabilir.

Bulut dedi ki...

Hocam ben programı indirip kuruyorum ama "Add References"a tıkladığımda bir türlü MySql.Data gelmiyor. Typical, Custom ve Complete seçenekleri arasından Complete' i seçiyorum ve kısa bir süre de kuruluyor. Acaba kurulum kısmında mı bir hata yapıyorum? Visual Studio 2012 kullanıyorum.

Berkay dedi ki...

Kurulum oldukça kısa zaten. Kurulum bittikten sonra projeye sağ tıklayıp Add Reference dedikten sonra açılan ekranda Assemblies -> Extensions altında gözükmesi gerekiyor.

hüseyin dedi ki...

REferences te gözükmüyorsa C:/ProgramFİles/MySQL klasörüne git browse yaparak

Ben şu server den sonraki kısma ne yazacağım onu anlamadım mysql bağlantı adresiin yazıyorum olmadı

temizlik şirketleri dedi ki...

teşekkürler

Yusuf CEYLAN dedi ki...

Ben yerel ağda değil de web siteme bağlanmaya çalışıyorum. Bağlanmıyor!
Server adı olarak localhost kullanıyorum normal veritabanı bağlantısında burada da localhost yazıyorum falan bağlanmıyor! Sorun neden kaynaklanıyor olabilir?

Berkay dedi ki...

Uzak veritabanına bağlanmak için localhost yerine sunucu adresini yazmak gerekiyor.

Temizlik Şirketleri dedi ki...

Çok sağol

Muhammed dedi ki...

Ücretsiz host üzerinden deniyorum fakat hata diyor bedii97@gmail.com yardımcı olabilir misiniz acaba ?

Adıyaman Çiçekcisi dedi ki...

Teşekkürler

Adsız dedi ki...

Kodlar doğru çalışıyor ama Label da sürekli Hata!!! yazısı veriyor yardımcı olur musunuz ?

Merve dedi ki...

DB _vt = new DB();
bu kısımda ben de altıçizili çıkıyor hata alıyorum..DB_vt kısmı burda db classını form1 içerisinde tanıtmaya mı çalıştınız?

Zehra dedi ki...

Teeşekkürler elinize sağlık

Unknown dedi ki...

merhaba iyi günler ben mysqli hosting üzerinden kullanıyorum ama server a tam olarak ne yazmam
gerekiyor hosting alan adını giriyorum olmuyor localde çalışmadığım için localhostu kabul
etmiyor rica etsem yardımcı olurmusunuz şimdiden teşekkür ederim.

adım :Refik Karadağ

Unknown dedi ki...

herkes bir dursun ben küçüğüm sıra benim usta şimdi bizde sınav sorusu veri tabanına ders eklicez öğretmeni seçicez göndere basıcaz ve olumlu veya olumsuz bir çıktı alıcaz bunu tamamen sql veritabanı ve visual da yapıcaz sınavımız uygulama zaten ve internette nasıl çalışıcaz sen bunu bir gör de

Adsız dedi ki...

Sevgili Refik. Lokal haricindeki sunuculara bağlanmak için öncelikle sunucu tarafından mysql veritabanına uzaktan bağlantıya izin verilmiş olması gerekli. Bunu kendin yapabiliyor olmalısın ama kısıtlanmışsa host aldığın yer bunu düzenler. Bu düzenlemeyi yaptıktan sonra alanadını ve sunucu mysql portunu kullanarak bağlantıyı sağlayabilirsin.

Unknown dedi ki...

tmm bağlandı yazsını aldım hatta bağlantı hatasını da aldım ama sıkıntı şu ki bağlantıyı kestiğimde hala bağlandı yazıyor ancak programı kapatıp açınca bağlantı hatası veriyor