25 Temmuz 2013 Perşembe

C# - PictureBox bilgisayardan resim seçme

5 comments
Evet arkadaşlar bu yazıda C#'ta PictureBox oluşturup, bilgisayardan veri aktaracağım.

İlk olarak aşağıdaki gibi bir PictureBox ve bir button oluşturuyorum.


Ardından butonuma çift tıklayarak kodlarımı yazıyorum.



Kodları biraz açıklamam gerekirse

fd adında OpenFileDialog sınıfından bir nesne türetiyorum. Title açılan pencerenin başlığı, Filter ise hangi dosya türlerinin yüklenebileceği.

if döngüsü içinde resim seçildiğinde, seçilen resmin PictureBox'a yüklenmesini sağlıyorum.

Program çalışırsa aşama aşama aşağıdaki gibi oluyor.






If You Enjoyed This, Take 5 Seconds To Share It

5 yorum:

Adsız dedi ki...

arkadaslar benım picturebox ile alakalı garip bir sorunum var bir turlu cozemedım gunlerdır..bır butonum var ve tıkladıgımda picturebox olusturuyor form uzerıne(dinamik yani).fakat bu olusturduğum picturebox a ben surukle bırak(dragdrop) olayı ile resim eklmek istiyorum..bır turlu beceremedım..yardımcı olan arkadaslara sımdıden tesekkur eder yardıma ıhtıyacı olan arkadslarda mehmet.torun.olmez@gmail.com adresıne maıl atarlarsa elımden geldıgınce yardımcı olmaya calısırım..

Murat ARTSIN dedi ki...

http://programlamahocam.blogspot.com/ blogumu incelermisiniz. düşüncelerinizi merak ile bekliyorum şimdiden teşekkürler. saygılar ile :)

Unknown dedi ki...

VİDEO İÇİN NASIL OLUYO HOCAM

Unknown dedi ki...

Merhabalar,
C# proje ödevi kapsamında Resim Şifreleme ödevini almış bulunmaktayım.
PictureBox a resim yükleyebiliyorum. Yalnız daha sonra resim piksellerine nasıl ulaşacağımı bilmiyorum. Hocamız Picturebox a resmi buton yardımıyla almamı istedi. Netten baktığımda "OpenFileDialog" komutuyla karşılaştım. Ama bu komutun yanında "bitmap" adı verilen yapıda kullanılıyor. Hangisini kullanmam gerek? Aynı zamanda pikselleri nasıl diziye aktaracağım?

Bunun yanında resmi puzzle şeklinde parçalamam gerekiyor. Daha sonra herbir puzzle ı kendi içinde karıştıracağım (iki tane for döngüsü kullanılacakmış). Şifrelenmiş resmin normal görüntüsü istendiğinde ise (2. butona basıldığında) 2. bir pictureBox a beyaz tonlamalarla gelecekmiş(yani resmin ilk yüklememde ki gibi net olmaması gerekiyor).

Bana yol gösterebilirseniz çok sevinirim.
Saygılarımla

Eray dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.