10 Temmuz 2013 Çarşamba

SpagoBI 4 kurulumu

2 comments


İlk olarak SpagoBI ile ilgili bilgi vereyim. SpagoBI; açık kaynak kodlu bir Business Intelligence. Yani iş dünyasıyla ilgili bilgilerin, istatistiklerin bulunduğu, yönetilebildiği oldukça kullanışlı bir program.

Geçtiğimiz günlerde SpagoBI 4.0 sürümü yayınlandı.

Öncelikle http://forge.ow2.org/project/showfiles.php?group_id=204 adresinden All-In-One-SpagoBI-4.0-09072013.zip dosyasını indiriyoruz. Dosyanın büyüklüğü 590 MB.

İndirme işleminin ardından zip uzantılı dosyayı açıp SpagoBI-Server-4.0_07052013 dosyasına giriyorum. C'de SpagoBI adında bir klasör oluşturuyorum ve içindekileri buraya atıyorum.

Attığım yerde bin klasörüne girip startup.bat dosyasını çalıştırıyorum. Böylece Tomcat Apache Server başlamış oluyor. Açılan Tomcat başlıklı konsol sayfasını kapatmıyoruz.

Tarayıcımın adres çubuğuna localhost:8080 yazıyorum. Resimdeki gibi bir sayfa açılırsa Tomcat çalışıyor demektir.


Şimdi adres çubuğuma localhost:8080/SpagoBI yazıp giriş yapıyorum. Burada büyük ve küçük harflere dikkat etmek gerekiyor. SpagoBI yerine spagobi yazarsanız programa giremezsiniz.


Gördüğünüz gibi SpagoBI sorunsuz çalıştı.



If You Enjoyed This, Take 5 Seconds To Share It

2 yorum:

Adsız dedi ki...

kolay gelsin başka sapagobi kullanan türkiyede de varmış.

Berkay dedi ki...

Teşekkür ederim. Nedense Türkiye'de pek bilinmiyor SpagoBI.