18 Temmuz 2013 Perşembe

Eclipse - Form (jFrame) oluşturma - WindowBuilder

1 comment


.NET dilleriyle program yazarken Windows Form oluşturmak, Visual Studio sayesinde oldukça kolay. Java'ya yeni başlayanlar bunu nasıl yapacaklarını merak ediyorlar.

Eclipse'te buton, textbox, label gibi form elemanlarını eklemek için WindowBuilder adında çok yararlı bir eklenti bulunuyor. Yapmanız gerek tek şey bu eklentiyi kurmanız.


http://www.eclipse.org/windowbuilder/download.php adresinden uygun sürümü buluyoruz. Ve linki kopyalıyoruz.



Şimdi Eclips'e giriyoruz. Yukarıdaki menüde Help -> Install New Software... sekmesine giriyoruz.


Work with: kısmına kopyaladığım indirme adresini yapıştırıyorum ve enter tuşuna basıyorum. Biraz bekledikten sonra aşağıda eklentiler listeleniyor. Üçünü de seçerek Finish butonuna basıyorum


Şimdi yeni bir Java projesi oluşturuyorum. Ardından projeme sağ tıklayarak resimdeki işlemleri yapıyorum.


Bu sefer resimdeki gibi jFrame seçeneğini seçerek Next butonuna tıklıyorum.



.Ardından dosya adını giriyorum ve Finish butonuna basıyorum. Dizayn sekmesine geliyorum ve artık butonlarımı, labellerimi istediğim gibi sürükle bırak yöntemiyle kolayca oluşturuyorum.

If You Enjoyed This, Take 5 Seconds To Share It

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba
WindowBuilder ı kurdum komponentleri sürükleyip bırakıp form oluşturuyorum fakat komponentlerin propertylerini "proporties" penceresinde göremiyorum. Nedeni nedir acaba.