19 Ocak 2013 Cumartesi

PHP'de dinamik HTML tabloları oluşturmak

1 comment
HTML tablolar konusunda nasıl tablo oluşturulduğubu anlatmıştım. Şimdi PHP'de dinamik olarak tablo oluşturmayı anlatıyorum. Verileri daha düzenli gösterebilmek için tabloları kullanırız.

Ben 5x3'lük bir tablo oluşturuyorum. Değişkenlerin aldığı değerleri değiştirerek tabloyu istediğiniz satır ve sütun sayısında oluşturabilirsiniz.

<?php

$satirsayisi = 5;
$sutunsayisi = 3;

echo "<table>";

for($i=0;$i<$satirsayisi;$i++)
{
      echo "<tr>";

       for($j=0;$j<$sutunsayisi;$j++)
      {
            echo "<td>". $satirsayisi . " - " $sutunsayisi .</td>";
      }

      echo "</tr>";
}

echo "</table>";

?>


Oluşan Tablo


 Notlar : PHP ve HTML kodlarını birbirinden ayırmak için . kullanılır.

echo "<td>" . $satirsayisi gibi
If You Enjoyed This, Take 5 Seconds To Share It

1 yorum:

Unknown dedi ki...

hocam benim uyelik sayfam karsi tarafa mail yoladiginda giden mail sayfasinina logo eklemek baska seyler eklemek icin table ekliyorum ama hata veriyor php kodlar var ve arasinda body ekiketi var ben body direk table actigimda hata veriyor php php function arasina table nasil acilir