30 Ocak 2013 Çarşamba

C'de OBEB bulma

1 comment


Matematiksel hesaplamalara devam ediyorum. Bu yazımda OBEB yani Ortak Bölenlerin En Büyüğünü bulmanın nasıl olduğunu anlatacağım.

Ekrandan iki sayı alıyorum. if komutuyla hangisinin küçük olduğunu buluyorum. Ardından for döngüsü oluşturuyorum ve küçük sayıdan 1'e kadar azaltıyorum. Ekrandan aldığım iki sayıya kalansız bölünürse döngüyü sonlandırıyorum.

#include<conio.h>
#include<stdio.h>

main()
{
    int sayi1;
    int sayi2;
    int kucuk;
    int ebob;
    int i;  
   
    printf("1.sayi : ");
    scanf("%d",&sayi1);
   
    printf("\n\n2.sayi : ");
    scanf("%d",&sayi2);
   
    if(sayi1>sayi2)
    {
       kucuk = sayi1;             
    }
   
    else
    {
       kucuk = sayi2;   
    }


    for(i=kucuk;i>=1;i--)
    {
       if((sayi1%i==0)&&(sayi2%i==0))
       {
          ebob = i;
          break;            
       }  
      
       else
       {
          continue;   
       }                 
    }
   
    printf("\n\nEBOB (%d , %d) = %d",sayi1,sayi2,ebob);
   
    getch();
}
If You Enjoyed This, Take 5 Seconds To Share It

1 yorum:

Adsız dedi ki...

if(sayi1>sayi2)

//eğer sayi1, sayi2'den büyükse;
//kucuk adlı değişkene sayi1'i yani büyük değerli değişkeni ata?