31 Ocak 2014 Cuma

Java'da txt dosyasına veri yazma ve okuma

1 comment


Java anlatımlarına devam ediyorum ve bu yazıda txt uzantılı text dosyalarına nasıl veri yazılacağını anlatacağım. Öncelikle bu işlemde kullanacağım sınıflar hakkında kısa bilgiler vermek istiyorum.

Verileri yazdırmak için FileWriter ve PrintWriter sınıflarını kullanacağım.

FileWriter sınıfını üzerinde işlem yapacağım txt dosyası için kullanacağım.

PrintWriter sınıfını ise dosyaya yazdırmak istediğim veriler için kullanacağım.

Proje dosyaları

Yeni bir Java sınıfı oluşturuyorum.


Şimdi projeye text dosyası ekleyeceğim. Aşağıdaki gibi New -> File seçeneğine giriyorum.



Karşıma gelen ekranda dosya adına blog.txt yazıyorum ve Finish diyorum.


Text dosyam eklendi. Şimdi aşağıdaki kodları yazıyorum.


Çalıştırdığım zaman Berkay, Ahmet ve Mehmet isimleri satır satır ekleniyor.

txt dosyasından veri okuma

Şimdi yeni bir sınıf oluşturuyorum. Bu sınıfla da verileri çekeceğim. Aşağıdaki kodları yazıyorum.


Sayfayı çalıştırıyorum.


Görüldüğü gibi yukarıda eklediğim satırlar gözüküyor.

İyi çalışmalar ...



If You Enjoyed This, Take 5 Seconds To Share It

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Senin yapacagin bloogun icine etsinler arkadasim. Kodlari fotograf olarak koymak hangi yuzyilin icadi?