XP projelerinde müşteri ve müşteri gereksinimleri merkezi rol oynar. Yazılım geliştirilirken değişen müşteri isteklerine ayak uydurulabilir. Bu konvensiyonel yazılım geliştirme yöntemlerinde mümkün değildir. Çünkü konvensiyonel yöntemlerde proje başlangıcında gereksinimler tüm detaylarıyla kağıda dökülür ve ileride değişiklik yapılmasına izin vermez.
XP projelerinde bürokrasi ve formalite asgari seviyeye çekilmeye çalışılır. Çünkü çevik olabilmek için olabildiğince az yükle yola çıkmak gerekir. Bu yüzden proje öncesi çok büyük çapta dökümantasyon veya tasarım yapılmaz. Ancak bu hiç yapılmadığı anlamına da gelmez.
XP Değerleri
XP, dört değer üzerine kuruludur. Bunlar; Basitlik (Simplicity), İletişim (Communication), Geridönüm (Feedback), Cesaret (Courage).
0 yorum:
Yorum Gönder