28 Ocak 2014 Salı

C# ile CSV dosyasına veri yazma

Leave a Comment
Bu yazıda CSV dosyalarına nasıl veri yazılacağını göstereceğim. Öncelikle CSV dosyalarının ne işe yaradığını açıklamak istiyorum.

CSV'nin açılımı Comma-Separated Values'dur. Yani CSV virgülle ayrılmış değerler anlamına gelir. Bazı projelerde veritabanı kullanmak gereksiz bir zahmete yol açar. CSV dosyalarını kullanarak verileri pratik bir şekilde saklayabildiğimiz dosyalar oluşturabiliriz.

CSV dosyalarına verileri ; veya , gibi ifadelerle ayırarak ekleriz. Az sonra örnekte de göreceğiniz gibi Ad;Soyad;Yaş; şeklinde ekleriz. Çekerken de ; yardımıyla verilere teker teker ulaşırız.

Artık uygulamaya geçmek istiyorum. Yerel Disk C içinde dosya.csv adında bir dosya oluşturuyorum. Oluşturmuş olduğum dosyayı Excel'de açıyorum ve boş olduğunu görüyorum. Şimdi C# yardımıyla dosyaya veri ekleyeceğim.


Aşağıdaki gibi bir form oluşturuyorum ve butonun click eventına gidiyorum.


Aşağıdaki kodları yazıyorum.



Şimdi programı çalıştırıp verileri giriyorum ve butona tıklıyorum.


CSV dosyasını tekrar Excel'de açıyorum.


Görüldüğü gibi veriler eklendi.

CSV dosyasından veri okumayı da yakında anlatacağım. İyi çalışmalar ...


If You Enjoyed This, Take 5 Seconds To Share It

0 yorum: