1 Kasım 2013 Cuma

Asp.NET (C#) ile MS-SQL bağlantısı kurma

Leave a Comment
Daha önce http://bilgisayar-muhendisleri.blogspot.com/2013/07/c-sharp-mysql-baglantisi-kurma.html yazısında C# ile MySQL bağlantısının nasıl kurulduğunu anlatmıştım. Bu yazımda da MS-SQL (Microsoft SQL Server) bağlantısının nasıl kurulacağını anlatacağım.

İlk olara sayfamın üstüne aşağıdaki satırları ekliyorum.

using System.Data;
using System.Data.SqlClient;



 SqlConnection baglanti = new SqlConnection("Server=localhost;Database=database;Uid=root;Pwd=sifre;");

Yukarıdaki kodla bağlantımı oluşturuyorum.

Daha sonra try - catch yardımıyla bağlantımın kurulup kurulmadığını öğreniyorum.

try
        {
            baglanti.Open();
            Label1.Text = "Bağlantı başarılı";
        }

        catch (Exception) 
        {
            Label1.Text = "Hata !!!";
        }

Eğer bağlantım başarılıysa ekrana "Bağlantı başarılı" mesajı yazılacak.


Resimde de görüldüğü gibi bağlantımda bir hata bulunmuyor.

Kodun tamamı

protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {
         SqlConnection baglanti = new SqlConnection("Server=localhost;Database=database;Uid=root;Pwd=sifre;");

        try
        {
            baglanti.Open();
            Label1.Text = "Bağlantı başarılı";
        }

        catch (Exception) 
        {
            Label1.Text = "Hata !!!";
        }
    }

If You Enjoyed This, Take 5 Seconds To Share It

0 yorum: