4 Kasım 2013 Pazartesi

C# - MySQL veritabanından DataGridView ile veri çekme

Leave a Comment
Daha önce C# ile MySQL veritabanı bağlantısı kurmayı ve MySQL veritabanından veri çekmeyi anlatmıştım. Bu sefer MySQL veritabanından çekilen verileri DataGridView ile görüntülemeyi anlatacağım.

C# - MySQL bağlantısı nasıl kurulur ?


Yukarıdaki yazıdan C# ile MySQL veritabanına nasıl bağlanıldığını öğrenebilirsiniz.

Yeni bir proje oluşturuyorum ve MySQL referansımı ekliyorum.



Ardından sayfayama DataGridView ekliyorum ve Form1_Load içine kodlarımı  yazmaya başlıyorum.

İlk olarak veritabanı bağlantımı kurup bağlantıyı açıyorum.

 MySqlConnection baglanti = new MySqlConnection("Server=localhost;Database=blog;Uid=root;Pwd='';");

 baglanti.Open();

Ardından MySqlDataAdapter ile select komutumu çalıştırıyorum.

MySqlDataAdapter da = new MySqlDataAdapter(komut, baglanti);

Yeni bir DataTable oluşturuyorum. İçindekileri DataAdapter içine atıyorum.

DataTable dt = new DataTable();
da.Fill(dt);

Son olarak DataTable içindekileri datagridview'e aktarıyorum.

dataGridView1.DataSource = dt;

Kodun tamamı



Program çalıştığında veriler çekilmiş oluyor.


If You Enjoyed This, Take 5 Seconds To Share It

0 yorum: