1 - Ekle
2 - Guncelle
3 - Sil
İlk olarak printf ile menüyü ekrana yazdırıyorum.
printf("1 - Ekle\n2 - Guncelle\n3 - Sil");
Şimdi geldik seçim kısmına. Kullanıcı 1'e basarsa ekleme, 2'ye basarsa güncelleme, 3'e basarsa silme fonksiyonu çalışacak.
int secim;
şeklinde bir değişken tanımlıyorum.scanf("%d",&secim);
komutu ile kullanıcının seçimini öğreniyorum.
switch(secim)
{
case 1 : ekle(); break;
case 2 : guncelle(); break;
case 3 : sil(); break;
default : printf("Gecersiz secim"); break;
}
komutuyla da kullanıcının istediği fonksiyonu çalıştırıyorum.
Kodun tamamı :
#include<conio.h>
#include<stdlib.h>
ekle()
{
system("cls");
printf("Ekleme fonksiyonu calisti.");
}
guncelle()
{
system("cls");
printf("Guncelleme fonksiyonu calisti.");
}
sil()
{
system("cls");
printf("Silme fonksiyonu calisti.");
}
main(){
int secim;
printf("1 - Ekle\n2 - Guncelle\n3 - Sil\n\n");
scanf("%d",&secim);
switch(secim)
{
case 1 : ekle(); break;
case 2 : guncelle(); break;
case 3 : sil(); break;
default : printf("Gecersiz secim"); break;
}
getch();
}
0 yorum:
Yorum Gönder