Site içi arama

PHP'de txt dosyasına veri ekleme

26 Mart 2013 Salı0 yorum

PHP'de bazı ufak işlemler için veritabanı kullanmak oldukça gereksizdir. Bu durumda verileri txt dosyalarında tutabiliriz.

fopen() komutu ile txt dosyasını açıyorum.

$ac = fopen("yazi.txt","w"); 

w ile dosyayı yazılabilir şekilde açtım

Bir if şartı koyuyorum ve dosya açma işlemi başarısız olursa Hata! uyarısını ekrana yazdırıyorum.

if(!$ac)
{
    echo "Hata !";
}


PHP dosyasını tarayıcıda çalıştırıyorum. Hata! yazmazsa dosya açılmış demektir.

Bağlantıyı kurdum. Şimdi ekleme işlemini gerçekleştiriyorum.

ekle.html


<form method="post" action="ekle.php">
    <table border="1">
        <tr>
            <td>Ad</td>
            <td><input type="text" id="ad" /></td>
        </tr>
        <tr>
            <td>Soyad</td>
            <td><input type="text" id="soyad" /></td>
        </tr>
        <tr>
            <td>Yaş</td>
            <td><input type="text" id="yas" /></td>
        </tr>
        <tr>
            <td colspan="2"><input type="submit" value="Ekle" /></td>
        </tr>
    </table>
</form>


Bir form oluşturdum. POST metodu ile ad, soyad ve yaş bilgilerini alıp txt dosyasına yazdıracağım.

ekle.php


<?php

$ac = fopen("yazi.txt","r+");

if(!$ac)
{
    echo "Hata !";
}

$ad = $_POST["ad"];
$soyad = $_POST["soyad"];
$yas = $_POST["yas"];

$eklenecek_metin = $ad . ";" . $soyad . ";" . $yas . ";";

echo $eklenecek_metin;
fwrite($ac,$eklenecek_metin);
?>


Ekle butonuna bastığımda veri Ali;Veli;20; şeklinde eklenmiş oluyor. Noktalı virgül kullanmamın sebebi ileride verileri çekerken birbirinden ayırmayı kolaylaştırmak. txt dosyasından veri çekmeyi de yakında anlatacağım.


 
Copyright © 2014. Bilgisayar Mühendisliği Öğrenci Blogu - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger