21 Şubat 2014 Cuma

Java - Eclipse JCalendar eklentisinin kurulması

Leave a Comment
Java ile ilgili yazılara devam ediyorum. Daha önce Eclipse - Form (JFrame) oluşturma - WindowBuilder adlı yazıda WindowBuilder eklentisinin kurulumunu anlatmıştım. Ancak WindowBuilder içerisinde aşağıdaki resimde gördüğünüz gibi bir takvimden tarih seçilmesini sağlayan özellik yok. Bunun için JCalendar eklentisini kuracağız.


(JCalendar eklentisinin getirdiği özelliklerden bir tanesi)


İlk olarak http://toedter.com/jcalendar/ adresinden son sürümü indiriyorum.

İndirmiş olduğum jcalendar-1.4.zip dosyasının içinde aşağıdaki klasörler bulunuyor. Bana lazım olan ise lib klasörü. Bu klasörü masaüstüne atıyorum.


Şimdi Eclipse'te yeni bir proje oluşturuyorum. Projeme sağ tıklayarak aşağıdaki yolu izliyorum.


Açılan pencerede masaüstüne attığım klasör içindeki jar dosyalarını seçerek aç diyorum.


Şimdi JFrame dosyamda Design sekmesine giriyorum. Sağ tıklayıp Palette manager... sekmesine giriyorum.


Add Category... butonuna tıklayarak JCalendar adında yeni bir kategori ekliyorum.



Açılan pencerede Import Jar... butonuna tıklıyorum.


Aşağıdaki gibi File System seçeneğini seçiyorum.



Daha sonra karşıma gelen ekrandan jcalendar-1.4.jar dosyasını seçerek aç diyorum.

Bu işlemin ardından aşağıdaki ekran geliyor ve tümünü seçiyorum. Category olarak da eklemiş olduğum JCalendar adlı kategoriyi seçiyorum. Ardından OK butonuna tıklıyorum.


Aşağıdaki resimde görüldüğü gibi JCalendar widgetleri eklendi. Dilediğimiz gibi kullanabiliriz. İyi çalışmalar...



If You Enjoyed This, Take 5 Seconds To Share It

0 yorum: