18 Şubat 2014 Salı

C# - TextBox maksimum uzunluk, yazı uzunluğu ve kalan karakter sayısı hesabı

Leave a Comment
Birkaç haftalık aradan sonra yeni yazılar yazmaya başlıyorum. Bu yazımda C#'ta TextBox için maksimum uzunluğun belirlenmesini (MaxLength), textbox'a girilen yazının uzunluğunun (TextLength) hesaplanmasını ve Twitter'da olduğu gibi kalan karakter sayısının hesaplanmasını anlatacağım.

İlk olarak yeni bir form oluşturuyorum ve aşağıdaki gibi form elemanlarımı ekliyorum.

İlk olarak formuma çift tıklayarak Form1_Load olayına gidiyorum.

private void Form1_Load(object sender, EventArgs e)
        {
            label3.Text = textBox1.MaxLength.ToString();
        }

Bu kod ile label3 yerine textBox1 için izin verilen maksimum uzunluğu yazdırıyorum.

Ardından textBox'ın TextChanged olayına aşağıdaki resimde olduğu gibi TB_Degisim fonksiyonunu ekliyorum.


Şimdi TB_Degisim fonksiyonunu oluşturuyorum ve içine aşağıdaki kodları yazıyorum.

public void TB_Degisim(object sender, EventArgs e)
        {
            label4.Text = textBox1.TextLength.ToString();
            label6.Text = (textBox1.MaxLength - textBox1.TextLength).ToString();
        }

Programımı çalıştırıyorum. TextBox'a herhangi birşey yazdığımda programın çalıştığını görüyorum.




If You Enjoyed This, Take 5 Seconds To Share It

0 yorum: