25 Şubat 2014 Salı

C# ile PostgreSQL veritabanına bağlanma

Leave a Comment
PostgreSQL ile ilgili yazılar yazmaya devam ediyorum. Daha önce PostgreSQL nedir? PostgreSQL kurulumu nasıl yapılır? başlıklı yazımda PostgreSQL veritabanı sunucusu ile ilgili bilgiler vermiştim. Ardından da PostgreSQL'de yeni veritabanı oluşturma yazımda pgAdmin programını kullanarak veritabanı oluşturmayı anlatmıştım.


Bu yazıda PostgreSQL veritabanımıza C# uygulamasından nasıl bağlanacağımızı anlatacağım. Böylelikle MS Access, MySQL, MS-SQL'den sonra C# uygulaması ile bağlanığımız 4.veritabanı PostgreSQL olacak. Yakın zamanda Oracle - C# bağlantısını da anlatacağım.

C# ile MS Access veritabanı bağlantısı 
C# ile MySQL bağlantısı kurma
Asp.NET (C#) ile MS-SQL bağlantısı kurma

Öncelikle bağlantıyı kurabilmek için gerekli olan Npgsql.dll isimli dosyayı indirmemiz gerekiyor. http://npgsql.projects.pgfoundry.org/ adresine giderek sağ taraftaki Current Version bağlantısına tıklayıp GitHub üzerinden dosyayı indiriyoruz.

İndirmiş olduğum zip dosyasının (Npgsql2.0.14.3-bin-ms.net4.5.zip) içindeki Npgsql.dll dosyasını masaüstüne atıyorum.

Daha sonra Windows Application Projeme sağ tıklayarak Add Reference... diyorum.


Açılan pencerede soldaki menüden Browse sekmesine girerek alt taraftaki Browse... butonuna tıklıyorum. Masaüstüne attığım Npgsql.dll dosyasını seçerek projeme ekliyorum.


Bir button ve bir label ekliyorum. Butona tıklandığında veritabanı bağlantısını kontrol edip sonucunu label'a yazdıracağım.

,
Buttona çift tıklayarak kod sayfama geçiyorum. İlk olarak aşağıdaki gibi using Npgsql; satırını ekliyorum.


Ardından buttonun click event'ına aşağıdaki kodları yazıyorum.

string baglantiSatiri = "Server=localhost;User ID=blogger;password=123;Database=blog";
            
            NpgsqlConnection baglanti = new NpgsqlConnection(baglantiSatiri);

            try
            {
                
                baglanti.Open();
                label1.Text = "Bağlantı kuruldu.";
            }

            catch (Exception a)
            {
                label1.Text = "Hata !!! " + a.ToString();
            }

Programı çalıştırıp buttona tıkladığımda sunucu açık ise bağlantı sağlanıyor.
If You Enjoyed This, Take 5 Seconds To Share It

0 yorum: