20 Ocak 2013 Pazar

PHP MySQL kayıt ekleme - insert

Leave a Comment
MySQL'e veri eklemeye geçmeden önce  PHP ile MySQL veritabanı bağlantısı kurma, PHP'de Get ve Post metotlarıyla formdan veri alma ve PHP şifreleme yöntemleri yazılarıma göz atmanızı tavsiye ederim.

PHP ile MySQL veritabanına ekleme yaparken

mysql_query("insert into TABLO_ADI (alan1,alan2) VALUES('deger1','deger2')"); sorgusu kullanılır.


Örnek


Öncelikle veritabanıma uye tablosu ekliyorum.



id, ad, sifre alanları bulunacağı için sütun sayısını 3 yapıyorum ve Git butonuna tıklıyorum.

 

Yukarıdaki resimde olduğu gibi alanların özelliklerini belirliyorum. id alanının A_I özelliğini seçiyorum ve primary key yapıyorum. Bu özelliği seçtiğimizde id otomatik olarak artıyor. Primary key olmasının nedeni ise silme, güncelleme gibi işlemleri id üzerinden yapacak olmamız.

Kaydet butonuna tıkladıktan sonra karşımıza aşağıdaki görüntü geliyor.



Aşağıdaki kodları mysql.php olarak kaydedelim.

<?php

$sunucu = "localhost";
$mysql_kullanici_adi = "root";
$mysql_sifre = "";
$mysql_veritabani_adi = "blog";

$baglan = mysql_connect($sunucu,$mysql_kullanici_adi,$mysql_sifre);


mysql_select_db($mysql_veritabani_adi,$baglan);

if($baglan)
{
   echo "Bağlantı kuruldu.";
}

else
{
   echo "Bağlantıda hata var !";
}

?>



Bu kodları da ekle.php olarak kaydedelim.


<?php

include("mysql.php");

if(isset($_POST["ekle"]))
{
    $ekle = mysql_query("insert into uye (ad,sifre) values('".$_POST["ad"]."','".md5($_POST["sifre"])."')");
   
    if($ekle)
    {
        echo "Eklendi";
    }
   
    else
    {
        echo "Hata !";
    }
}

else
{
    ?>
    <form method="post" action="ekle.php">
    <table>
        <tr>
            <td>Ad</td>
            <td><input type="text" name="ad" /></td>
        </tr>
        <tr>
            <td>Şifre</td>
            <td><input type="password" name="sifre" /></td>
        </tr>
        <tr>
            <td colspan="2"><input type="submit" name="ekle" value="Ekle" /></td>
        </tr>
    </table>
</form>
    <?php
}

?>


ekle.php dosyasını çalıştırırsak karşımıza aşağıdaki ekran geliyor.

Kullanıcı adı ve şifremizi girip Ekle butonuna basıyorum.



Görüldüğü gibi sorunsuz eklendi.



Tabloma gidip baktığımda verimin eklenmiş olduğunu görüyorum.


If You Enjoyed This, Take 5 Seconds To Share It

0 yorum: