30 Ocak 2013 Çarşamba

C# Programlama Diline Giriş

Leave a Comment
C#, en güçlü dil ailesi olan C ve C++ dillerinden türemiş, "nesneye yönelik yeni nesil yazılım geliştirme dili" olarak tanmlanabilir. 2000 yılında Microsoft tarafından tasarlandı. Geliştiricilerinin başında Pascal'ın mimarı Anders Hjlsberg bulunuyor.

C ve C++ güçlü fakat öğrenilmesi zor dillerdi. Veri türlerinin çok olması ve kütüphanelerinin yeterince anlaşılır olmaması programcıları zorluyordu. Visual Basic ise basitti ancak kurumsal beklentileri karşılamıyordu. Bunları göz önünde bulunduran Microsoft nesneye yönelik, güçlü ve geliştirilmesi kolay olan C# ve VB.NET dillerini çıkardı.

C# için .NET'in resmi programlama dili denebilir.

C# deyince akla gelen editör yine Microsoft tarafından geliştirilen Visual Studio'dur. http://www.microsoft.com/visualstudio/tur/downloads adresinden deneme sürümlerini indirebilirsiniz.

İlk Örnek :

Visual Studio programını açıyorum. File sekmesinden Project... yazan yere tıklıyorum.



Karşıma gelen ekrandan Console Application'ı seçip projenin kaydedileceği klasörü belirliyorum. Bu işlemlerden sonra OK butonuna tıklıyorum.

 

Kod kısmı geliyor. Buraya

Console.WriteLine("Merhaba C#");
Console.ReadKey();



kodlarını yazıyorum. Ardından F5 yaparak programı çalıştırıyorum. Console.WriteLine komutuyla ekrana "Merhaba C#" yazdırdım. Console.ReadKey() komutuyla da bunu ekranda tuttum. Eğer Console.ReadKey() kodunu kaldırırsanız konsol ekranının açılıp kapandığını görürsünüz.
If You Enjoyed This, Take 5 Seconds To Share It

0 yorum: