23 Ocak 2014 Perşembe

PHP ile XML dosyasından veri çekme

Leave a Comment


Şu ana kadar PHP ile ilgili birçok yazı yayınladım ancak XML dosyasından veri okuma ile ilgili hiçbir şey anlatmadım. Bu yazıda XML dosyasından PHP ile veri okumayı anlatacağım. Bu işlem gerçekten çok basit.

Öncelikle kullanicilar.xml adında bir dosya oluşturuyorum. Dosyamın içerisine aşağıdaki kodları yazıyorum.

<kullanicilar>

<kullanici>
<ad>Ahmet</ad>
<yas>21</yas>
</kullanici>

<kullanici>
<ad>Ali</ad>
<yas>24</yas>
</kullanici>

<kullanici>
<ad>Ayşe</ad>
<yas>42</yas>
</kullanici>

<kullanici>
<ad>Mehmet</ad>
<yas>13</yas>
</kullanici>

</kullanicilar>

Dosyamı kaydediyorum ve şimdi bir PHP dosyası oluşturuyorum.

Oluşturmuş olduğum PHP dosyasında ilk olarak XML dosyasına bağlanmam gerekiyor. Bunun için simplexml_load_file() fonksiyonunu kullanıyorum.

$xml = simplexml_load_file("kullanicilar.xml"); satırı ile XML dosyasına bağlandım.

Şimdi sıra kullanıcı bilgilerini görüntülemeye geldi.

echo $xml->kullanici[0]->ad; komutunu yazarak sayfayı çalıştırırsam ilk kullanıcının adının ekrana geldiğini görebilirim. Yani ekrana Ahmet yazılır.

Şimdi bir for döngüsü oluşturuyorum ve bu döngü içinde tüm kullanıcıların bilgilerini ekranda gösteriyorum.

$xml->kullanici[0]->ad;
for($i=0;$i<=3;$i++)
   {
echo $i . ". kullanıcı : <b>" . $xml->kullanici[$i]->ad . "</b> yaş : <b>" . $xml->kullanici[$i]->yas . "</b><br />";
   }

Ekran görüntüsü



If You Enjoyed This, Take 5 Seconds To Share It

0 yorum: