24 Aralık 2013 Salı

Java'da asal sayı kontrolü

Leave a Comment
Java'da textField'a girilen sayının asal olup olmadığını bulan programı yazacağım.

Öncelikle yeni bir JFrame oluşturuyorum. İçerisine aşağıdaki gibi bir tane JTextField, bir tane de JButton koyuyorum.


Şimdi butona çift tıklıyorum ve kodlarımı yazmaya başlıyorum.

İlk olarak textField'dan gelen değeri sayi adında integer değişkene atıyorum.

int sayi = Integer.parseInt(textField.getText());

Yine integer türünde durum değişkeni oluşturuyorum. Başlangıç değerini 0 yapıyorum. durum adlı değişken 0 ise sayı asal değil, 1 ise sayı asal olacak.

int durum = 0;

Şimdi for döngüsünü oluşturuyorum.

for(int i=2;i<sayi;i++)
{
if(sayi%i==0)
{
durum=0;
break;
}
else
{
durum=1;
}
}
if(durum==0)
{
JOptionPane.showMessageDialog(null, "Sayı asal değil.");
}
else
{
JOptionPane.showMessageDialog(null, "Sayı asal.");
}

Programı çalıştırıyorum ve 5 değerini girip butona tıklıyorum.



Görüldüğü gibi Sayı asal mesajıyla karşılaştım.

Kodun tamamı - asalsayikontolu.java dosyası

If You Enjoyed This, Take 5 Seconds To Share It

0 yorum: