31 Ekim 2013 Perşembe

Java kullanıcı giriş ekranı (textField ve passwordField kontrolü) - Eclipse

Leave a Comment
Bu yazıda Java'da textField ve passwordField öğelerini kontrol ederek kullanıcı girişi yapılmasını anlatacağım. İlk olarak Eclipse'i açıyoruz ve sırasıyla File -> New -> Other sekmelerine giriyoruz.

Karşımıza gelen ekranda WindowBuilder -> Swing Designer içerisindeki JFrame'i seçiyoruz ve Next butonuna tıklıyoruz. Karşımıza gelen ekranda isim girerek Finish butonuna tıklıyoruz.

Design sekmesine geliyoruz ve resimdeki gibi Layout seçeneğini absolute yapıyoruz.



Ardından 2 tane JLabel, 1 tane JTextField, 1 tane JPasswordField ve 1 tane de JButton ekliyorum.



Eklediğim butona çift tıklıyorum ve kodlarımı yazmaya başlıyorum. Kullanıcı adı admin şifre 123 ise kullanıcı giriş yapabilecek. Aksi durumda hata mesajı alacak.

Aşağıda belirttiğim alana kodları yazmaya başlıyoruz.


char[] input = passwordField.getPassword();
String passString = new String(input);  
if((textField.getText().equalsIgnoreCase("admin"))&&(passString.equals("123")))
{
JFrame ana_ekran = new JFrame();
ana_ekran.setVisible(true);
setVisible(false);
}
else 
{
JOptionPane.showMessageDialog(null, "Hata.");
}

Yukarıdaki kodları yazıyorum. Eğer kullanıcı doğru bilgileri girdiyse yeni bir form - frame açılıyor. Hatalı ise Hata mesajı veriyor.

Hata mesajının verilebilmesi için son olarak import javax.swing.JOptionPane; kodunu ilgili yere ekliyorum.


If You Enjoyed This, Take 5 Seconds To Share It

0 yorum: